• Patsiendi vastuvõtt

    Patsiendi vastuvõttPatsiendi vastuvõtt perearstikeskuses

    Oleme avatud E-R 8-18.00*

    * Kolmapäeviti 13.30-14.30 toimub tervisekeskuse personali koosolek. Sel ajal telefonile ei vastata, aga oma pöördumise saab edastada e-Perearstikeskuse kaudu.

    • Soovitame pöörduda perearstikeskusesse läbi turvalise ja isikustatatud e-patsiendi rakenduse kaudu.
    • E-maili teel me ei vasta patsientide meditsiinilistele ja isikuandmeid sisaldavatele küsimustele, sest jälgime RIA küberkaitse nõudeid ja hoiame parimal võimalikul viisil oma patsientide delikaatseid isikuandmeid võõrastesse kätesse sattumast.
    • Telefoni teel soovitame pöörduda vaid kiireloomuliste küsimuste korral, nii saame vältida pikki ootejärjekordi telefoniliinil.
    • E-perearstikeskusesse saabunud ägedate haigestumiste pöördumistega tegeleme samal tööpäeval, vajadusel broneerime patsiendile visiidi aja. Muud pöördumised lahendame pakilisuse järjekorras, tulenevalt  probleemi põhjusest: tutvume patsiendi terviseandmetega, vajadusel kutsume uuringutele või analüüsidele juba enne vastuvõttu või  enne järgnevat nõustamist; krooniliste haigustega patsientidele planeerime samaaegselt ka ennetavad analüüsid/tegevused.
    • Esimesel haigestumise päeval nõustab teid telefoni teel pereõde, kes hindab tervislikku seisundit, annab soovitused koduseks raviks ja leiab teile seejärel sobiva aja pereõe või arsti vastuvõtule. Oleme üks meeskond ja ka pereõe vastuvõtule registreerides saab vajadusel tulla arst patsienti konsulteerima.
    • Kui vajate haigestumise korral haiguslehte või oma lapse haigestumise korral hoolduslehte, siis palun võtke perearstikeskusega ühendust töölt puudumise esimesel päeval. Hilisema pöördumise korral me töövõimetuslehte tagantjärele vormistada ei saa.
    • Vastuvõtuaja kinnitamiseks või meeldetuletamiseks eraldi SMS-i või muud meeldetuletust enne vastuvõtuaega me ei saada.
    • Arsti ja pereõe, ämmaemanda, füsioterapeudi ning vaimse tervise spetsialisti vastuvõtule tuleb end alati eelnevalt registreerida. Ilma etteregistreerimata kohale ilmunud patsiente elavas järjekorras ei teenindata. Mitme pereliikmega arstile tulles palume panna vastuvõtuaeg igale pereliikmele.
    • Vastuvõtuajast loobumisest või kohale mitte jõudmisest palume kindlasti eelnevalt teatada. Korduvalt mitteilmumine ja sellest mitte eelnevalt teatamine ei ole meie keskuses aktsepteeritud. Sellisel juhul on personalil õigus teid edaspidi vastuvõtule Teie poolt soovitud ajale mitte   registreerida.  Kui hilinete rohkem kui 15 minutit oma vastuvõtuajale, on arstil/õel õigus teid mitte vastu võtta ja vajalik on kokku leppida uus vastuvõtuaeg, et mitte põhjustada järgmise patsiendi vastuvõtuaja edasilükkumist hilinenud patsiendi tõttu.
    • Helistades palun  tutvustage end nimepidi ja/või andke enda või hooldatava isiku isikukood, nii saab telefonikõne vastuvõtja  juba kõne ajal avada  Teie haigusloo arvutis. Püüdke võimalikult kiiresti anda kokkuvõte praegusest probleemist.
    • Tervisekeskuses töötame ühtse meeskonnana ühiste patsientidega. Patsiente on ühe perearsti kohta palju ja seetõttu on tööjaotus tervisekeskuses korraldatud nii, et tagatud oleks patsiendi murele õigeaegne ja professionaalne lahendus ja abi. Perearstiga koos töötavad asendusarstid, arst-residendid, pereõed, ämmaemand, vaimse tervise õde, füsioterapeut, kliiniline assistent, arstiõppe- ja õeõppepraktikandid. Patsiente võtavad vastu meeskonna erinevad liikmed vastavalt probleemi prioriteetsusele ja personali ressurssidele ja ei saa eeldada, et perearst, kelle nimistusse olete märgitud, alati teiega kohtub, vaid selleks võib olla ka teine erialaspetsialist. Teie terviseloo järjepidevus on tagatud, sest Teie probleemiga tegelev iga perearst või -õde meie keskuses saab järgida Teie andmete ajakohast täitmist ja iga pöördumine on dokumenteeritud.
    • Kui soovite pöörduda mõne delikaatse või kroonilise haiguse/ probleemiga konkreetse perearsti või -õe vastuvõtule, siis palume sellest teada anda e-Perearstikeskuse kaudu broneerides. Sellisel juhul võib ooteaeg soovitud tervishoiutöötaja vastuvõtule saamiseks olla pikem, aga anname
      endast parima.
    • Ravikindlustuseta nimistu patsient või nimistuväline patsient võib samuti perearstikeskusesse pöörduda, aga tasub perearsti teenuse eest ise vastavalt tasuliste teenuste  hinnakirjale ja vastuvõtt toimub eelregistreerimisega.

     

    Kroonilise haige vastuvõtt

    Vastuvõtule tulles võta kaasa oma uriinianalüüs, kodune vererõhupäevik ning raviskeem, mida igapäevaselt kasutad.

    Kroonilise haigusega inimesi (näiteks hüpertoonikud, südamepuudulikkusega haiged, diabeetikud) ootab pereõde enda vastuvõtule vähemalt kord aastas, vastuvõtul  on oluline kontrollida olulisi tervisenäitajaid, arutada patsiendiga tema toimetulekut haigusega ja igapäevase eluga. Sellised korrapärased  läbivaatused ning analüüside ja uuringute teostamine on vajalikud ka ravimite retseptide pikendamiseks ja vajadusel ravi korrigeerimiseks. Vajadusel suunab seejärel pereõde Teid arsti vastuvõtule või konsulteerib arstiga kaugteel.

    Haiguste ravi ei seisne tänapäeval ainult nende tekitatud tagajärgede ja tüsistuste likvideerimises, vaid põhirõhk on ennetusel ja tervist hinnatakse tervena elatud aastate ning elukvaliteedi järgi. Pereõde ja perearst võivad anda soovitusi ravimite ja elustiilimuudatuste ning vererõhu- ja kolesterooliväärtuste eesmärkide osas, aga kõige olulisem on patsiendipoolne soov enda tervist hoida ja teha koostööd professionaalidega ravisoovituste järgimise ning ravimite võtmise osas.

    Kõikide krooniliste haiguste korral, kui selleks ei ole arsti poolt selgelt informeeritud vastunäidustusi, kehtivad järgnevad põhitõed:

    • 150 minutit mõõdukat liikumist nädalas
    • Vähemalt kahel päeval nädalas tuleks teha lihaseid ja luid tugevdavaid harjutusi
    • Taldrikureegel ja 3 söögikorda päevas
    • Suitsetamine ja nikotiin igal kujul on kahjulik tervisele
    • Alkoholi puhul ei ole olemas tervist mittekahjustavat kogust
    • Vööümbermõõt naistel hoida kuni 88 cm ja meestel kuni 102 cm
    • Vererõhk hüpertooniatõve korral hoida alla 130/80mmHg, tervetel kuni 140/90mmHg
    • Uni on tervise üks tugisambaid. Unevajadus on erinev, aga 7-8h und võiks keskmiselt tulla küll
    • Sotsiaalne tervis – head suhted, perekond ja sõbrad on kalleim vara

    Vaata ka: tervisekassa

    Täiskasvanute kõrgvererõhktõve patsiendijuhend – Ravijuhend

     

    Hinnakiri

    Kindlustamata/nimistuväline patsient:

    • PEREARSTI VASTUVÕTT 15/30 min 50/80 €
    • PEREÕE VASTUVÕTT 15/30 min 25/35 €
    • Konsultatsioon telefoni/maili/skype teel pereõe poolt 15 €
    • Konsultatsioon telefoni/maili/skype teel perearsti poolt 30€
    • Ämmaemanda vastuvõtt, imetamisnõustamine nimistuvälisele patsiendile (väljaspool HPV-sõeluuringut) 30 min 40€
    • Toitumisnõustamine 30 min (v.a diabeetikud, erijuhud) 40€